صادرات فرآورده‌های دامی استان سمنان امسال ۸.۴ میلیون دلار درآمد داشت

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: بیش از هشت میلیون و ۴۹۹ هزار و ۶۹۵ دلار محصولات و انواع فرآورده‌های دامی و دامپزشکی استان از ابتدای فروردین تا پایان آذر ۱۴۰۰ صادر شد.

به گزارش اگزیم نیوز، حمیدرضا حسینی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان آذر ۱۴۰۰ در بخش‌های مختلف مانند کرک و موی بز، آلایش غیرخوراکی دام و دارو صادرات داشت.
وی افزود: استان سمنان یکی از قطب‌های مهم کشور در زمینه تولید داروهای دامی است و از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه بیش از ۴۲ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع داروهای دامی از مبدا سمنان به خارج از کشور صادر شد.
وی گفت: یک میلیون و ۳۲ هزار و ۶۸۵  کیلوگرم آلایش غیرخوراکی از استان سمنان طی فروردین تا آذر ماه صادر شد.

حسینی تصریح کرد: ۴۲ هزار و ۶۰۰ تن کرک بزی از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال از مبدا استان سمنان به خارج از کشور صادر شد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهایی مانند چین مقصد انواع محصولات دامی و دامپزشکی استان است.
حسینی بیان کرد: برای جابه‌جایی محموله‌های صادراتی از مبدا استان سمنان ۵۰گواهی حمل از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه صادر شد.

وی یادآور شد: از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال  برای۲۳۶ هزار و ۱۰۳ راس دام گواهی حمل وارده بین استانی یا بیرون استانی صادر شد.
وی اظهار داشت: ۱۹۱هزار و ۹۲۳ راس دام از شهرستانی به شهرستان دیگر و یا به خارج از استان با صدور گواهی حمل، طی فروردین تا آذر امسال جابه جا و منتقل شد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: یک میلیون و ۶۳۳ هزار و ۳۸۱ راس دام سبک، ۸۵ هزار و ۴۰۰ راس دام سنگین، ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر شتر، هفت هزار و ۸۹ راس دام تک‌سمی وجود دارد.
براساس این گزارش، ۳۱۵ پروانه ساخت داروهای دامی در استان سمنان صادر شده است.

کد خبر 50104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =